Lördag 2/10 - 10

Morgon prommisen blev kanske en halvtimme, en väldigt lungn och stillsam promenad, gick jätte bra.

Sen mitt på dagen fick han följa med mamma och pappa på långpromenad. Dom va väl ute i två timmar kanske. Den största delen av promenaden hade de gått i skogen och han hade sprungit lös och så, sen hade de gått förbi en marknad en snabbis också. Han hade skött sig hur bra som helst. På marknaden hade han bara suttit brevid pappa och till slut lagt sig ner och han hade kommit varje gång de ropade när de hade honom lös i skogen. Han hade dragit lite grann i kopplet bara men inte så jätte mycket.

Sen fick han följa med till Sollentuna. Vi skulle nämligen på middag där. Så först åkte vi hem till mina kusiner som bor jätte nära dom vi skulle på middag hos. Så då fick han träffa deras lilla whippet tik, Iris, och deras katt, Smilla. Iris och han lekte och det gick bra och så men sen skulle han fram till Smilla, och Smilla är en väldigt tuff katt som har uppfostrat många hundar i sitt liv, så han fick sig några smällar och till slut så vågade han sig inte ända fram utan stop en liten bit bort och skällde som en galning men då kom Iris och sa till honom så tillslut så gav han sig :P När vi sen kom till dom vi skulle på middag hosså gick det också bra. Mitt kusin barn, Tilda 3 år, älskar hundar så hon ville ju såklart klappa. Jag va lite rädd att han skulle vara lite för yvig, inte dum utan bara för glad eftersom han brukar vara lite för glad ibland :P Men det gick faktiskt jätte bra, han va lungn och snäll och stod bara och pussade på henne, jätte gulligt va det!

När vi hade ätiti och så gick jag och min kusin Allis ut med Amos och Iris. Vi gick bort till en kyrka som ligger en bit bort där det finns jätte stora och bra fält som man kan släppa dom på. Och jäklar vad dom sprang när vi släppte dom. Amos tog i för kung och fosterland för att försöka hinna med i Iris tempo. Amos brukar alltid va snabbast av dom hundar som han har lekt med men mot Iris hade han inte en chans. Så dom sprang runt där i en halvtimme kanske och sen gick vi tillbaka. Och då va Amos heeelt slut kan jag säga, inte så konstigt kanske.

Sen åkte vi hem och jag och min syster gick ut en ganska lång runda (ca 1 timme).

Han är så himla snäll och duktigt. Det enda är katterna, våran katt är lite för feg för att säga till honom, hon springer bara och gömmer sig. Det skulle varit bättre om hon kunde vart som Smilla för då hade han gett sig efter ett tag men nu blir han bara så himla nyfiken på henne. Men det ska väl också gå bra, lite svårt att vänja honom bara med tanke på att jag bara är hemma på helgerna.



Mycket lek med Iris = Helt död




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0