Torsdag 14/10 - 10

Tog en ordentlig morgon promenad på ca 1,5 timme. Sen låg jag och Amos och kollade på tv för jag kände mig lite dålig på morgonen plus att jag inte kunde sova på natten så jag va jätte trött så jag sjukanmälde mig på förmiddagen.

Sen hela eftermiddagen var vi i stallet, jag hade lektion för att få tappskolicens.

Efter skolan frågade Natta, min kompis som håller på mycket med lydnad och tävlar och så, om hon fick låna Amos och träna lydnad. Självklart fick hon det. Det hade gått jätte bra, de hade tränat mycket snabba ligg, läggande under gång och att när hon har lagt honom ch sedan står och drar framåt i kopplet så ska han ligga kvar.

Sen fick han följa med till middagen också. Efter middagen fick han följa med mig till datasalen för jag behövde plugga. Sen gick vi en liten omväg på vägen hem så han fick enliten promenad.

Sen va det den vanliga kvällsrundan, även denna kväll tränade vi lite grann. Fortsatte träna på att gå bakom mig, passivitets träning och sedan tränade vi även lite läggande under gång. Allt gick bra förutom läggande under gång. Jag tror att han va lite för trött, han verkade va helt slut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0