22/10 - 10

Ledsen för lite dålig uppdatering. Men efter att ha gett Amos all den stimulans han behöver och en vecka med extremt mycket skolarbete så har jag inte ens haft en minuter till vers för bloggande.

Vi har som vanligt fortsatt med träning den här veckan också. Det har blivit lite freestyle, lite agillity och lite lydnad. Han har varit jätte duktig, speciellt inomfreestylen. Jag kan använda mycket mindre handkommandon nu. Han går i alla fall några portar "igenom" utan att jag knappt gör nåra handkommandon alls. På "sitt fin" behöver jag inte längre ha godis och jag kan ha handen betydligt längre upp och han sitter mycket säkrare och mycket rakare och finare i ryggen och tar till och med upp tassarna järre fint, ibland i alla fall.

I lydnaden har han också blivit mycket bättre, speciellt på snabba ligg och ställande under gång. Jätte kul att se.

Han har blivit jätte mycket bättre i hundmöten också. Han har ju aldrig varit aggresiv eller nåt men han ska ju fram och och leka med precis ALLA hundar han ser. Så vi började med att han skulle ligga ner och vara så passiv som möjligt medans den andra hunden gick förbi så nu går han förbi lungt och kollar bara lite. Om det inte är Tindra han möter förstårs, han är helt tokkär i henne.

Idag gick vi till bro och så fick han gå med klövjen hela vägen, det tar ca en timme att gå. Sen åkte jag ju tåg med honom första gången idag, 3 olika sorters tåg också, pendeltåg, tunnelbana och roslagsbanan. Det gick hur bra som helst, han låg helst stilla vid mina fötter hela tiden.

Jag ska bli bättre på att blogga, det verkar ha stillat sig i skolan nu.


Här kommer lite bilder:










Fina lilla Amos sitter fint.








Puss Puss

Kommentarer
Postat av: Emma o Jonas

Hej på er! Vad roligt att det verkar gå så bra. Har ju gått en månad nu, tiden går fort! Tänkte att vi eventuellt kunde styra upp en träff eller nåt framöver och sådär. Skulle vara superkul att komma och se hur han har det och höra hur dina funderingar går! Fina bilder också! Kram från Linköping:)

2010-10-23 @ 07:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0