23/10 - 10

Idag har Amos fått vara med mamma och pappa på landet. Dom skulle ut dit och jag skulle jobba så då fick han följa med dom. Mamma sa att det verkade som att gillade det jätte mycket, och det kan jag verkligen förstå. Det är mitt ute i skogen med en stor gräsmatta som han kan springa på och sjötomt om han skulle vilja bada. Så han hade sprungit runt där och så hade dom gått en promenad också.

Mormor (som också va ute på landet) hade sagt att han va så himla lydig och bara pratat bra om honom. Jätte kul att höra :)

Sen när mamma och pappa kom hem så åkte dom ner och lämnade bilen till mig på jobbet och så gick dom där ifrån hem sen, och de e ju en liten promenad de me! Sen hade dom varit ute ytterligare en gång, för jag mötte dom precis när jag kom hem från jobbet. Och allt hade gått bra.

Jag började lite och lära in "ska jag bita dig i näsan" också. Jag satt i soffan och han kom och ville göra nåt så då passade jag på att lära in det eftersom det är en stillsam aktivitet för min del :P. "Ska jag bita dig i näsan" innebär att när jag säger kommandot så ska han lägga sig ner och lägga tassarna över nosen.
Jag började med att sätta ett snöre runt nosen på honom, och självklart försökte han få bort det och la i alla fall ena tassen över nosen och då berömde jag. Efter ett tag så tog jag bort snöret och bara sa kommandot och han fattade lite i alla fall. Sen blev han för trött och nonchalant och då slutade jag. Men det ska vi såklart fortsätta med så sitter väl de också snart!

Det blir inte mycket mer än så idag. Blir en sista kvällprommis men inget mer. Om han inte kommer och verkligen vill göra något, då fortsätter jag nog med "ska jag bita dig i näsan". Men jag tror nog inte han gör det, han är helt död.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0