Lördag 9/10 - 10

Hel dag med min lilla filur! Har gjort lite allt möjligt, han har varit med när jag har städat och tvättat och hållt på, han har fått springa runt utanför huset, vi har gått promenader, vi har tränat freestyle, lekt med shiva, lekt med luca och nova och så.. som sagt, lite allt möjligt. Freestylen gick väl sådär. Inga framsteg, han klarade av det som han gjorde innan, inget mer. Men han verkade inte riktigt vara på träningshumör idag. Han har varit jätte trött. Som sov en stock till nästan halv 11, jag fick halvt dra med han ut på promenad. Sen blev det visserligen lite mer fart i han när Lina kom med Shiva, sin schäfer tik på 10 månader, som Amos aldrig har träffat förut. Men han bara skällde som en dåre och bara kopplar bort allt annat, han hör typ inte ens mig. Så jag va tvungen att ta tag lite i han. Han gör det ju inte med någon aggresivitet för fem öre men ändå, helt galen behöver han ju faktiskt inte bli. Sen släppte vi han och shiva i rasthagen och det gick jätte bra. Men han va inte så ren när vi gick in kan jag säga, han hade typ legat och rullat runt i leran. Så när vi kom in blev det dags för första duschen. Det gick jätte bra. Han stod helt stilla, skakade inte ens på sig. Så det va ännu en positiv överaskning! Inte så mycket mer intressant denna dag.



En nyduschad Amos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0