Måndag 11/10 - 10

DUKTIGA vovve!!

Så himla duktig har han varit idag. På varje promenad har han gått hur bra som helst, han har varit jätte lungn vid hundmöten och allting. Börjar han förstå att man inte ska leka hela tiden tro?!

I alla fall, bäst va han på hundträningen. Först samlades vi som vanligt i klassrummet. Han va helt lungn och satt bara brevid mig. Efter det skulle vi gå till agillity planen och köra agillyti. I början skulle vi få träna lite självständigt på de hindrena som vi själva tyckte att vi behövde träna på. Men jag va inte tillräckligt snabb så alla hinder va upptagna. Så jag tränade lite freestyle så länge. Hur duktig som helst, och han hade fokus på mig hela tiden (eller okej, han kanske sneglade bort nån gång) och det va ändå kanske 10-15 hundar där. Vi övade lite på de gamla vanliga tricken ("igenom", "snurra", "spinn", "sitt fint" m.m.) så att dom sitter innan vi börjar träna annat. Och idag va han verkligen på träningshumör kan jag säga. Så idag blev de många framsteg inom freestylen.

Efter ett tag fick vi träna lite agillity också, men Helens (hundtränaren) hjälp. Vi körde bara raksträcka och bara hopphinder och däcket. Det gick jätte bra där med. Vi tränade både framåtskick och inkallning igenom den här lilla "banan" dårå.

Efter rasten så fick vi träna lite självständigt igen. Då han jag sno vippbrädan :P Först ville han inte ens sätta tassarna på den. I slutet på lektionen gick han över den hur bra som helst, helt själv, jag behövde inte ens ta emot den när den åkte ner.
Vi började med att ta den från fel håll och så fick han trycka ner den själv så att den lät så att han inte tycker ljudet när den dunsar ner är obehagligt. När han till slut sket i det så tränade vi bara på att gå upp på den med alla tassarna. När även det satt så började vi gå lite på den och så höll jag emot när den åkte ner. Och efter det så gick det ganska fort, jag tog bara allt steg för steg, lite fortare för varje gång och till slutt så gick han över hyffsat fort (för att vara nybörjare) och utan att jag höll emot. Duktiga vovve! När jag va klar med det så va lektionen slut så då gick vi hem och nu är han helt död.

Resten av dagen blir det bara lungna promenader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0