Onsdag 13/10 - 10

Nu har ha varit sådär himla duktig igen!

Hade projektarbete hela förmiddagen så jag tog en långprommis i skogen så han fick springa lös lite. Och jag har ju haft lite det där problemet att om det kommer nån människa/hund när jag har honom lös så springer han mot dom och skäller som en dåre, han brukar inte springa ända fram men ändå. Jag har testat många olika metoder men inget har funkat. Idag testade jag något nytt, när vi mötte några människor med hundar. När han började springa fram och skälla så sprang jag åt andra hållet och gjorde mig jätte rolig. Det tog ett litet tag först men sedan så kom han, när jag sedan började gå igen så sprang han fram och skällde igen och jag gjorde samma sak igen förutom att jag inte gjorde mig rolig, jag sprang bara åt andra hållet, denna gången kom han direkt när jag började springa. När han hade kommit och jag hade belönat och så, så började jag gå igen och han gjorde INGENTING!! :D Han gick nära förbi dom, brevid mig hela tiden, utan att säga ett ljud. Duktiga vovve.

Senare på kvällen va vi ute och sprang lite. Passade på att träna lite i springapasset. I början fick han springa runt lös som han ville, i mitten av promenaden krävde jag att han skulle trava nära mig och det gick hur bra som helst, han fattade direkt. Sen på slutet fick han springa som han ville igen.

På kvällspromenaden tränade vi lite smått igen. Tränade på att han skulle gå bakom mig. Det gck också jätte bra. Tränade även lite passivitets träning, Amos fick ligga ner och sen sprang min kompis lilla pomeranian hane, Miko, runt honom som en galning. Det gick väl sådär i början :P då skulle han upp och leka hela tiden, men sen till slut så låg han faktiskt kvar och då slutade vi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0