Onsdag 6/10 - 10

Morgonprommisen gick vi själva idag igen, som vanligt. Gick i ungefär 45 minuter.

Sen direkt första lektionen så hade jag hundträning. Freestyle blev det idag igen. Han har blivit jätte duktig om man jämför med hur han va första gången och då har jag ändå inte tränar freestyle så många gånger. Nu behöver jag knappt använda handkommando på "igenom", behöver bara påminna honom ibland. Men det är inte bara "igenom" vi har tränat på. Vi tränade mycket "snurra" och "spinn" också, där behöver jag fortfarande använda mycke handkommandon, annars hoppar han bara runt som en galning :P. "sitt fint" tränade vi på också, i början gick det inte för fem öre men efter ett tag så gick det lite grann iaf :P.

Efter det kom Anneli och störde. Haha nej då, men hon såg att jag och Amos va i rasthagen (jag tränade där) och så kom hon och frågade om Amos ville leka med hennes hund Nero, så dom fick springa runt där ett tag.

Efter det så skulle jag gå och äta lunch och då fick han va på rummet så länge. Och när jag kom tillbaka så hade han rivit ut hela papperskorgen, jäkla hund alltså. Han har inte gjort nånting innan och nu låg det skräp över heeela rummet. Kan ha varit för att innan så låg jag och åt ost och så fick han inte smaka så han vart jätte ledsen, så slängde jag det som hade varit runt osten i papperskorgen, så det kanske va därför.

Sen fick han följa med på lektionen. Vi skulle gå till Rösaring heter det, det tar kanske en halvtimme och så va vi där en ganska lång stund och sen gick vi tillbaka. Jätte mysigt va det.

Sen har vi inte gjort något speciellt förutom att gått lite promenader och lekt lite med storebrorsan Luca. Nu ska vi gå ut och gå sista kissrundan sen blir det sovdags.




Kommentarer
Postat av: Jörgen

Vilken härlig och fin hund Amos verkar vara.



Ta hand om dig!

Postat av: Caroline

Ja han är så himla mysig och fin.



Tack. Du också!

2010-10-07 @ 14:46:08
URL: http://carolineamos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0