Söndag 3/10 - 10

Framsteg framsteg framsteg!!!

Amos har varit jätte duktig idag! Morgonprommisen, gick bakom mig hela tiden i kopplet.
Sen va jag och alla i min familj förutom pappa och hälsade på min sjuka morfar på sjukhuset så Amos fick vara hemma med pappa. Dom hade gått en långprommis, 2 timmar ungefär och han hade skött sig bra och lekt med nån golden tik. Sen när jag kom hem och så, så gick jag en prommis på ungefär en timme med min kompis och det gick också bra. Förutom att jag har ett litet problem, när jag har honom lös och det kommer nån eller om han ser någon i skogen så springer han fram och skäller. Han springer aldrig ändå fram men andra människor vet ju inte hur snäll han är så han skrämmer en del. Det har blivit bättre, han kommer fortfare när jag ropar nu och så. Tror det har lite med tillit att göra, att han inte riktigt vet vad jag går för och så. Men det är en sak vi ska träna på. Det är kul att ha nåt projekt med tanke på att han är en drömhund annars.

Nu kommer det stora framsteget! Katten sa ifrån när Amos kom nära. Han förstår ju inte riktigt kattspråk så han blev lite frustrerad över att han inte fattade vad hon menade, han vill ju bara leka. Men han gav sig. Så fort han gick nära henne så morrade hon som en hund och då vände han och gick åt andra hållet! Och på slutet av dagen så låg Kajsa (katten) i sängen och Amos låg brevid på golvet helt lungn! Det går bara frammåt det här.

Slutligen så blev det en lungn kvällsprommis och även då gick han jätte fint i kopplet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0